DIY: Domowe peelingi

Dlaczego warto robić domowe peelingi?
Na pewno ze względu na to,że są niezwykle łatwe do zrobienia i zdecydowanie tańsze od wielu opcji jakie znajdziemy na sklepowych półkach. Oprócz tego ogromnym plusem takich DIY peelignów jest to,że bazowymi składnikami są rzeczy, które znajdziemy w naszej kuchni - a więc natura, bez żadnych zbędnych chemicznych dodatków.


Z czego można zrobić domowy peeling?
Jest duża dowolność tego jakie możemy wybrać składniki naszego peelingu - wystarczy zajrzeć do kuchni!
Trzeba pamiętać jedynie oczywiście o tym,aby posiadał drobiny ścierająco-stymulujące (takie jak na przykład sól, cukier czy mak) oraz bazę, która będzie łączyła składniki aktywne oraz złuszczające (może być nią: woda, hydrolant, miód, kremy).
Składniki domowego peelingu można mieszać dowoli w zależności od tego, co lubimy bądź co chcemy poprzez peeling osiągnąć. Warto jednak pamiętać o zdrowym rozsądku przy doborze składników tak,aby nie było ich zbyt dużo - im więcej wcale nie znaczy lepiej!
Jeśli mamy bardzo suchą skórę warto do peelingu dodać jakiegoś ulubionego oleju, szczególnie bardzo nawilżającej oliwy z oliwek.

Peeling domowy jest peelingiem uniwersalnym - może być używany zarówno na całe ciało, jak i na poszczególne jego partię. Wystarczy,że dobierzemy odpowiednie składniki.

Każdy peeling DIY idealnie będzie złuszczał, pozbywał się szorstkiej skóry, łuszczenia się. Oczyszczona peelingiem skóra będzie nie tylko pozbawiona martwego naskórka,ale także nabierze kolorytu, będzie odżywiona - warto więc taki zabieg wykonać po ciężkich, stresujących chwilach gdy nasza skóra jest zmęczona, poszarzała.
Jeśli mamy cerę wrażliwą musimy starać się o to,aby nasz peeling DIY był jak najmniej inwazyjny! Sól czy cukier najlepiej zastąpić wtedy makiem.

Okrzyknięty jest złotym środkiem na cellulit. Idealnie złuszcza, wygładza skórę, poprawia krążenie i ułatwia wchłanianie składników aktywnych z balsamów. Do wykonania tego peelingu będziemy potrzebować: fusy z kawy oraz oliwę z oliwek bądź oliwkę dla dzieci.
Kawa ma właściwości pobudzające, dotlenia skórę, ma działanie wygładzające, antycellulitowe.

Przy robieniu tego peelingu warto dodać trochę wody bądź hydrolantu. Jeśli sięgamy po peelingi oparte na miodzie najlepiej wybrać ten, który będzie skrystalizowany - taki miód przyczynia się do lepszego masażu. Najlepszą solą do peelingu będzie ta drobno zmielona!
Miód ma właściwości odżywcze i lecznicze, jest bakteriobójczy, nawilża. Sól zawiera wiele cennych mikroelementów, regeneruję skórę.

Bazą tego peelingu będzie albo nasz ulubiony balsam albo ulubiony krem do rąk/stóp/twarzy - baza będzie więc zależeć od tego na jaką partię ciała będziemy chciały go używać.
Cynamon jest źródłem wielu żelaza, wapnia i manganu, zwalcza działanie wolno rodników, opóźnia proces starzenia się skóry, ma właściwości antybakteryjne, jest idealny do walki z trądzikiem, łagodzi przebarwienia, rozjaśnia cerę. Mak pełni w peelingu rolę ścierającą, jest o tyle lepszy od cukru i soli,że się nie rozpuszcza więc idealnie nada się do czasochłonnych peelingów.

Do pomysłu na ten peeling zainspirował mnie ten rosyjski, czekoladowy z Organic Shop. Składnikami będą:  kakako, cukier, olej. Warto sięgnąć po cukier drobno mielony!
Kakao ma właściwości antycellulitowe, ujędrniające, detoksykacyjne,  przyspiesza spalanie tłuszczu. Cukier oprócz cennych mikroelementów będzie pełnił tutaj również rolę ścierającą. Olej natomiast oprócz właściwości nawilżających będzie także łączyć inne składniki.


40 comments:

  1. Ja lubię cukrowo-solny z odrobiną soku z cytryny i oliwą, uniwersalny, świetny do skóry głowy :)

    ReplyDelete
  2. a ja ciągle korzystam z gotowców;)

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam peeling kawowy domowy najlepszy ;)

    ReplyDelete
  4. fajny post-na pewno skorzystam :D

    ReplyDelete
  5. chętnie bym spróbowała, niestety na razie brak czasu na stworzenie swojego więc korzystam z gotowych, ale kiedyś na pewno spróbuję:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. czasu na zrobienie takich peelingów na prawdę nie trzeba wiele :) wystarczy wrzucić składniki do miski i zamieszać!

      Delete
  6. Bardzo fajny i przydatny post :)
    Na pewno skorzystam z jakiegoś 'przepisu' na peeling :)
    Świetny blog! :)

    www.panitruskaffeczka.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. ja korzystam z takim peelingow i uwielbiam je :D

    ReplyDelete
  8. Peeling kawowy działa cuda jest genialny:)

    ReplyDelete
  9. uwielbiam peeling kawowy :)
    lubię też cukrowy ze skórką z cytrusów :)

    ReplyDelete
  10. Cynamonowy to wersja hard- ale skuteczna:D

    ReplyDelete
  11. lubię takie domowe zabiegi :)
    już od dawna mnie kusi peeling kawowy, nie wiem, czemu go jeszcze nie wypróbowałam.

    ReplyDelete
  12. kawowy jest świetny, dodatek kakao również fajnie wpływa:))

    ReplyDelete
  13. Już długo zbieram się, żeby zrobić domowy peeling, ale jakoś mi to nie po drodze:) I w konsekwencji zużywam to, co mam:)

    ReplyDelete
  14. Ja często robię kawowy. Jest świetny!

    ReplyDelete
  15. Miodowo-solny mnie zaciekawił, po kawowym jest za dużo sprzątania ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojj zgodzę się ;) ale dla efektów warto się pomęczyć!

      Delete
  16. Peeling cynamonowy z makiem - dziękuję, umarłam. Muszę zrobić! Jak to musi pachnieć! O działaniu nie wspomnę. :)

    ReplyDelete
  17. o maku nie słyszałam, ale to nie jest głupi pomysł!

    ReplyDelete
  18. świetnie brzmi nie próbowałam takich domowych sposób :)
    wspaniały blog pozdrawiam ~!
    ayuna-chan.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. Lubię kawowy, ale samej mi się nigdy nie chce tego robić

    ReplyDelete
  20. robiłam kiedyś, jeśli dobrze pamiętam, z cukry, wiórek kokosowych i oliwy, aż nabrałam ochoty, żeby znowu sobie taki zrobić :D
    pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  21. Ja zwykle jakieś kupuję :D
    Proszę o klikanie w baner Rosegal ;>
    mylifeasania.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. WOW świetne peelingi na pewno wypróbuję!!

    ReplyDelete
  23. Polecam też miód z pyłkiem kwiatowym :)

    ReplyDelete
  24. Uwielbiam domowe peelingi!!

    http://huge-fridge.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. Fajny post. Chętnie bym spróbowała. Świetny blog.

    ReplyDelete
  26. Ja najczęściej robię sobie peelingi cukrowe :)

    ReplyDelete
  27. jesli chodzi o naturalne peelingi to czesto stosuje sól morską z miodem lipowym, naskórek jest ładnie złuszczony a przy tym od razu nawilzony i łatwiej sie regeneruje :)

    *bardzo fajny blog, pozwolę sobie dodać do obserwowanych,

    ReplyDelete
    Replies
    1. zgodzę się :) miód lipowy jest jednym z moich ulubionych jeśli chodzi o dodawanie do peelingów

      Delete
  28. Ale dawno Cię nie widziałam!!! ;) A odkryłam Twój blog dzięki vinted:P
    Będę zaglądać;)

    ReplyDelete
  29. Kiedyś długo czytałam na temat takich peelingów, ciekawa rzecz :) pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  30. Robiłam kiedyś z siostra peeling kawowy!

    ReplyDelete
  31. kawowy do ciała jest świetny, dla twarzy dla mnie za ostry ;)

    ReplyDelete